Logo Pixela

FAQ

Zou ik dat wel doen zo'n fotosessie?

Natuurlijk! Toon hoe mooi u wel bent. Ook al heb je nog nooit in een fotostudio gestaan, met enkele kleine aanwijzingen slagen we er zeker in prachtige beelden van u te maken.

Wanneer kunnen we terecht voor een fotoreportage?

Ik pas mij volledig aan. Gezien ik momenteel nog in bijberoep werk, heb ik een lichte voorkeur voor weekends en avonden. Maar alles is bespreekbaar.

Kunnen we ook met een grote familie of een groep op de foto?

Zeker en vast! Meestal gebeurt dit buiten. Hiervoor maken we vooraf de nodige afspraken. Wat verwachten jullie? Hoeveel personen? Wat zoeken jullie precies?

Welke shoots gebeuren aan huis?

Het Beeldendagboek maken we vaak thuis. Maar ook een huiselijke reportage of de boudoir-shoot gebeurt in uw eigen woning natuurlijk.

Kan ik een cadeaubon krijgen?

Jawel. De verschillende aangeboden fotoshoots of een ‘specialleke’ kunnen allemaal met een cadeaubon. Neem contact op via mail zodat we samen de mogelijkheden bekijken.

Moet je ervaring hebben met poseren?

Nee, dat is absoluut niet nodig. Soms is het zelfs een voordeel wanneer u geen ervaring hebt. Om spontane foto’s te maken, is natuurlijk poseren namelijk het beste. Als het in eerste intantie niet lukt, geef ik graag enkele kleine tips en aanwijzingen. Meestal loopt het na enkele foto’s los en volgt er een leuke spontane fotosessie.

Kan ik ook een gratis fotoshoot hebben?

Ja, dat kan. Bijvoorbeeld wanneer u zelf een origineel idee hebt, dat we samen uitwerken. Dat noemen we een TPF- of Time for Print-samenwerking. Als model ontvangt u een aantal afgewerkte beelden. Nadien mogen beide partijen de foto’s gebruiken op vooraf afgesproken sociale media.
Neem daarvoor contact op via info@pixela.be

Hoe leggen we een afspraak vast?

U kunt op de website (link uren) checken wanneer de studio beschikbaar is. Pik er enkele momenten uit die voor u passen en mail die naar info@pixela.be.  Voor events ligt de datum natuurlijk vast.

Wanneer ligt onze datum definitief vast?

Zodra ik uw mailtje met data ontvang, beantwoord ik dat zo snel mogelijk met de definitieve dag en uur van de fotoshoot.

Kunnen we onze reportage uitstellen?

Soms is er een reden om een reportage of fotoshoot uit te stellen. Maar dat kan slechts één keer. U moet in dat geval wel twee dagen vooraf verwittigen. Samen prikken we dan een nieuwe datum. Als u echter een afspraak annuleert, bent u het betaalde voorschot kwijt.

Waarom moeten we een voorschot betalen?

Om onze gemaakte afspraak te bevestigen, werk ik steeds met een voorschot. Zo zijn we er allebei zeker van dat die datum vastligt. Voor mij is dat belangrijk omdat ik voor iedere fotoshoot of reportage een specifieke voorbereiding naar concept of set-up uitwerk.

Ontvangen we de foto’s met watermerk, in hoge of lage resolutie?

Bij reportages is het aantal afgeleverde foto’s afhankelijk van de gekozen formule. Dit wordt bij de boeking steeds duidelijk afgesproken. Bij gebruik op internet, sociale media, Facebook,… vraag ik steeds om de foto’s mét watermerk te gebruiken en de beelden uiteraard niet verder te bewerken of te knippen.

Kan ik mijn foto’s zelf afdrukken of nadien extra bestellingen plaatsen?

Naargelang de gekozen formule, krijgt u een aantal foto’s in hoge resolutie die u zelf kunt afdrukken of laten afdrukken. Hou er wel rekening mee dat wanneer u foto’s online of bij goedkopere labo’s laat afdrukken, die kunnen afwijken van de originele foto. Dit heeft niets te maken met de kwaliteit van de afgeleverde foto’s, maar wel met het labo waar u de foto’s laat afdrukken. Dergelijke labo’s voeren soms nog bewerkingen en aanpassingen uit. Indien u wenst, kan u bij mij terecht om uw foto’s te laten afdrukken, in klein of groot formaat. Pixela kan ze tevens voor u monteren op verschillende materialen. Hiervoor werk ik samen met een professioneel labo dat de beste kwaliteit garandeert.

Publiceert u onze foto’s op uw website of online?

U kunt mijn fotografie bekijken via mijn portfolio, die ik graag regelmatig bijwerk met nieuwe foto’s, zodat bezoekers steeds nieuw en recent werk kunnen bekijken. Ik gebruik mijn foto’s als promotie en neem ook af en toe graag deel aan wedstrijden. Door recente en nieuwe foto’s te tonen, bereik ik tevens nieuwe klanten. Het vormt een extra motivatie voor mezelf om steeds mijn uiterste best te doen iedere keer opnieuw de beste foto’s en reportages te maken. Indien u dit liever niet hebt, verwittig mij dan hiervan bij uw boeking. Ik hou daar graag rekening mee en samen komen we zeker tot een oplossing. Sommige reportages ogen ntuurlijk erg persoonlijk. In dat geval bied ik u de mogelijkheid om uw album online te bekijken met een persoonlijk paswoord, zodat enkel u, en degenen die over het paswoord beschikken, deze foto’s kunnen bekijken.

​Nog meer prangende vragen? Stel ze via onze contactpagina en wij behandelen ze met veel deskundigheid en plezier!